سفارش تبلیغ
صبا ویژن
الله اکبر خامنه ای رهبر
 
 

زندگی نامه شهید حجت الاسلام محمد منتظری

 

شهید محمد منتظری

 

شهید منتظری در سال 1323 در نجف آباد اصفهان متولد شد.

شهیدمحمد منتظری پس از پایان تحصیلات ابتدایی، در سال 1337 وارد حوزه علمیه قم شد و با استعداد و حافظه قوی و تلاش بی وقفه خود به سرعت علوم اسلامی در سطح خارج فقه و اصول و فلسفه را در محضر اساتیدی مانند امام خمینی، آیت الله داماد، منتظری و مشکینی فرا گرفت و به مدارج عالی علوم اسلامی دست یافت .

در سال 1342 با آغاز فصل جدیدی در مبارزات ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) شهید منتظری با سری پرشور به سرعت به دنبال رهبر و مرادش حرکت کرد و در تمامی صحنه های مبارزه از قیام و نهضت شکوهمند اسلامی دفاع می کرد و با شرکت فعال در تظاهرات اعتراض آمیز و پخش اعلامیه های امام و مراجع در قم و شهرستانها در خط سرخ شهادت حرکت می کرد و به پیش می رفت و تا پایان عمرش به حرکت در راستای ولایت فقیه ادامه داد.

با پشت سر گذاشتن آن همه تلاش و مبارزه در صبح روز اول فروردین ماه سال 45 در حرم مطهر حضرت معصومه توسط ساواک دستگیر شد .

ساواک انواع شکنجه های روحی و جسمی را به شهید محمد منتظری می داد، به این امید واهی که او را به حرف درآورد چرا که ساواک می دانست که محمد حامل اسرار مهمی است .

کارهای شهید منتظری در زندان ساواک ، علاوه بر مطالعه قرآن و حدیث و آشنایی کامل با مفاهیم اسلامی عبارت بود از مطالعه و فراگیری اقتصاد ، تکمیل زبان انگلیسی ، آشنایی بیشتر با مکتب ها و سازمانهای سیاسی و آموختن بیشتر مسائل اجتماعی . در همین دوره از زندان بود که محمد در اثر برخورد با افراد گوناگون و دیدن نقاط ضعف به این نتیجه رسید که بزرگترین اشکال کار مبارزین مذهبی ، نداشتن یک تشکیلات منسجم است ، لذا بخش دیگری از اوقات خود را صرف یافتن راه حلی برای آن کرد . بعدها که از زندان آزاد شد یک روز در جلسه ای دوستانه گفت ، بعضی شبها در زندان تا صبح در گوشه ای به تنهایی بیدار می ماندم و فکر می کردم که چگونه باید یک تشکیلات قوی و حساب شده اسلامی به وجود آورد تا جوانان مظلوم در دام گرگان شرق و غرب نیفتند

شهید منتظری سرانجام در سال 47 از زندان آزاد می شود و به ادامه گسترش خط فکری شکل یافته خود به شناسایی و ارزیابی افراد می پردازد .

وی در دوران ستمشاهی با مطرح کردن سلسله درسهای لزوم تأمین حکومت اسلامی در میان طلاب عملاً به مبارزه با رژیم طاغوت پرداخت . در سال 48 پس از سرمایه گذاری کلان صهیونیست ها در ایران محمد منتظری اعلامیه ای بر ضد این حرکت منتشر ساخت . سپس شهید منتظری به علت این که تحت تعقیب ساواک قرار داشت به پاکستان سفر کرد و در آنجا دوره جدیدی از فعالیت های خود را آغاز کرد .

در سال 52 بالاخره به عراق سفر کرد و حضور حضرت امام رسید و در آنجا به ادامه مبارزه پرداخت . پس از آن شهید منتظری به چند کشور اروپایی سفر کرد و در آنجا نیز مبارزات خود را تکمیل نمود .

سرانجام شهید محمد منتظری در دی ماه سال 57 به ایران بازگشت و در سازماندهی مراسم استقبال از رهبر و مرادش فعالانه شرکت کرد .

شهید منتظری به همراه یاران خود اصلی ترین نقش را در تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کمیته انقلاب اسلامی داشت .

شهید منتظری همچنین در افشاگری برخی چهره های ضد انقلاب داخلی نظیر بنی صدر و … نقش بسزایی ایفا کرد و سرانجام در هنگام حضور در یکی از جلسات مهم تصمیم گیری درباره امور مملکتی در هفتم تیرماه 1360 به به دست منافقین کوردل در حادثه حزب جمهوری به درجه رفیع شهادت نائل گشت .

روحش شاد و یادش گرامی باد.




موضوع مطلب :

ارسال شده در: یکشنبه 89 فروردین 1 :: 12:57 صبح :: توسط : مدیر وبلاگ

رهبری

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب، در پیامی به مناسبت آغاز سال 1389 هجری شمسی آن را سال «همت مضاعف و کار مضاعف» نامگذاری کردند.

متن کامل پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب در ادامه مطلب موجود می باشد:



ادامه مطلب...


موضوع مطلب :

ارسال شده در: یکشنبه 89 فروردین 1 :: 12:52 صبح :: توسط : مدیر وبلاگ

نوروز روزی است که در آن قائم ما اهل بیت ظهور کند. امام صادق (ع)

 نوروز

عیدتان مبارک




موضوع مطلب : تبریک

ارسال شده در: یکشنبه 89 فروردین 1 :: 12:47 صبح :: توسط : مدیر وبلاگ
<   1   2   
 
درباره وبلاگ
کلام هدایت اینترنت که به وجود آمد، یک ابزار اختصاصی نبود، ما هم میتوانیم از آن استفاده بکنیم; یعنی یک راه دو طرفه است. اگر دشمن می تواند از علوم ارتباطات و از پیشرفت ها و تازه های علمی این رشته استفاده کند، ما هم می توانیم استفاده کنیم. از همان شیوه هایی که ضلالت منتشر می کنند، ما استفاده می کنیم و هدایت را منتشر می کنیم. حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی)
نویسندگان
 ()
نویسندگان
 ()
نویسندگان
 ()
نویسندگان
 ()
لوگو
کلام هدایت

اینترنت که به وجود آمد، یک ابزار اختصاصی نبود، ما هم میتوانیم از آن استفاده بکنیم; یعنی یک راه دو طرفه است. اگر دشمن می تواند از علوم ارتباطات و از پیشرفت ها و تازه های علمی این رشته استفاده کند، ما هم می توانیم استفاده کنیم. از همان شیوه هایی که ضلالت منتشر می کنند، ما استفاده می کنیم و هدایت را منتشر می کنیم.

حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی)
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 12
بازدید دیروز: 13
کل بازدیدها: 458193

جشنواره وبلاگ نویسی حماسه نگاران بسیج و انقلاب اسلامی